24 Ağustos 2013 Cumartesi

Mevlana Türbesi & Müzesi

 
Yaklaşık dört yıldır Mevlana ve Şems'i anlatan kitaplar okuyorum. Okudukça ondaki derin manaları, hayata bakışı ve engin insan sevgisini görüyor, anlamaya çalışıyorum. Mevlana'yı evrensel yapan ne? Kitleleri bu denli etkilemesinin altında yatan hoşgörüsü, 'insan' sevgisi elbette. Dikkat ederseniz İnsan'ı parantez içine aldım çünkü İNSAN sevebilmek her haliyle kim ve ne olduğuyla ilgilenmeden sadece insan olduğu için sevebilmek engin bir hoşgörü gerektirir. Bu kadar hayranlık uyandıran bir kişiliğin yaşadığı yerin havasını solumak istedim. Ziyaretimize ilk olarak Mevlana Türbesi ve Müzesi ile başladık. Akın akın insan topluluğunun geldiği bir mekan burası, üstelik her ülkeden hemen hemen. Sabahın erken saatleri olmasına rağmen çok kalabalıktı.

Yeşil Kubbe de denilen Mevlana Türbesi dört fil ayağı sütun üzerine yapılandırılmış. Mevlana Müzesi eskiden Mevlana'nın Dergahı olan yerde faaliyet gösteriyor.


Yeşil Kubbe ve Müzenin Gönünüşü



                                                        Bahçesisinden görüntüler






Bahçede bulunan eski bir çeşme.
Gezinirken bir zamanlar onunda, Şems'in de bu topraklarda
dolaştığını düşğünmek, hisetmek bana mutluluk verdi.
Şadırvan




Eskiden medrese olarak kullanılan bölümlerde oda oda o döneme ait eşyalar sergilenmekte.






Temsili olarak o zamanı yansıtan mankenler 


Dönemde kullanılan müzik aletleri için de ayrı bir oda ayrılmış.
Ben tabiki NEY'i çektim. Akılmda Mevlana'nın Neyle ilgili yazdığı şiirle...

Duy Şikayet Etmede Her An Bu Ney
Duy şikayet etmede her an bu ney,
Anlatır hep ayrılıklardan bu ney.

Der ki feryadım kamışlıktan gelir,
Duysa her kim, gözlerinden kan gelir.

Ayrılıktan parçalanmış bir yürek
İsterim ben, derdimi dökmem gerek.
...
O dönemde yayınlanmış bir ferman ve içeriği...

Şems Tebrizi'nim Kavuğu ve asası


                                                     Ocak bası temsili mankenler


                               Dergahın o zamanki halinden bir temsil ve sema yapan bir derviş.





                                                                        Vee
                                                       Mevlana Türbesinin giriş kapısı



Mevlana'nın hoşgörüsü ile buluşmak dileğiyle...




Mevlana Türbesi ve Müzesi/ KONYA


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder